Skip to content
Skip to content
baner

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Zofii Niedziałkowskiej w Ostrołęce

Z Piątką po marzenia

  • Szkoła
    • O nas
    • Kontakt
    • Dyrekcja
    • Rada rodziców
    • Google G Suite
    • Aktywna Tablica
    • Laboratoria Przyszłości
    • RODO
  • Aktualności
    • Wpisy
    • Konkursy
    • Galeria
  • Sport
    • Aktualności
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Dokumenty
  • Dokumenty
    • Statut
    • Regulaminy
    • Podręczniki
    • Wymagania edukacyjne
    • Plany i programy
    • Deklaracja dostępności
  • Strefa rodziców
    • Specjaliści
    • Stołówka
    • Biblioteka
    • Wolontariat
    • Zajęcia dodatkowe
    • Innowacje
    • Plan lekcji
    • Kalendarz
    • Terminy zebrań
  • Rekrutacja
  • Home
  • Szkoła
  • Aktywna Tablica

Aktywna Tablica

Administrator SP516.02.202321.07.2023

„Akty­w­na Tabli­ca”

Rzą­dowy Pro­gram Rozwi­ja­nia Szkol­nej Infra­struk­tu­ry (2022)

 

Międzyszkol­na Sieć Współpra­cy Nauczy­cieli została zaw­iązana 09 sty­cz­nia 2023 r. Członka­mi sieci są trzy ostrołęck­ie szkoły pod­sta­wowe real­izu­jące Rzą­dowy Pro­gram „Akty­w­na Tabli­ca”.

 

Międzyszkol­ną Sieć tworzą:

  • Szkoła Pod­sta­wowa nr 5 w Ostrołęce
  • Szkoła Pod­sta­wowa nr 4 w Ostrołęce
  • Spec­jal­ny Ośrodek Szkol­no – Wychowaw­czy im. ks. Jana Twar­dowskiego w Ostrołęce

 

Koor­dy­na­torzy dzi­ałań w zakre­sie zas­tosowa­nia TIK w ramach rzą­dowego pro­gra­mu Akty­w­na Tabli­ca:

  • Adri­an Matłach SP nr 5
  • mgr Krzysztof Bud­ny SP nr 4
  • mgr Michał Gawek SOS‑W

 

Ter­mi­narz spotkań koor­dy­na­torów szkół współpracu­ją­cych w ramach sieci:

  • 11.2022 r. godz. 15.00 SOS‑W
  • 12.2022 r. godz. 15.00 SP nr 4
  • 01.2023 r. godz. 15:00 SP nr 5
  • 03.2023 r. godz. 15.00  SOS‑W
  • 04.2023 r. godz. 15:00 SP nr 5
  • 05.2023 r. godz. 15.00 SP nr 4

 

Tem­aty­ka spotkań:

Omówie­nie postępów w real­iza­cji pro­gra­mu rzą­dowego „Akty­w­na tabli­ca”.

Omówie­nie spra­woz­da­nia pod­sumowu­jącego real­iza­cję pro­jek­tu „Akty­w­na tabli­ca”

Wymi­ana doświad­czeń i dzie­le­nie się spostrzeże­ni­a­mi na tem­at real­iza­cji pro­jek­tu.

Omówie­nie wpły­wu zas­tosowa­nia TIK w szkołach na pracę nauczy­cieli i uczniów.

Omówie­nie spostrzeżeń z udzi­ału nauczy­cieli w lekc­jach otwartych orga­ni­zowanych w ramach współpra­cy ostrołęck­iej sieci szkół wyko­rzys­tu­ją­cych TIK w naucza­niu.

 

Nauczy­ciel­s­ki Zespół Samok­sz­tałce­niowy przy SP nr 5 w Ostrołęce:

Doro­ta Bastek

Edy­ta Łukasiewicz

Jolan­ta Romanik

Agniesz­ka Kor­na­ga-Bałdy­ga

Danu­ta Sre­br­na

Agniesz­ka Świtaj

Moni­ka Janczews­ka

Mar­ta Kobyłec­ka

Anna Kier­nozek

 

Funkc­je wyko­rzysty­wane na lekc­jach:

Lap­topy wyposażone w metody­czne pro­fesjon­alne opro­gramowanie mul­ti­me­di­alne zaku­pi­one w ramach pro­gra­mu Akty­w­na Tabli­ca zna­j­du­ją się w 5 gabi­ne­tach spec­jal­istów szkol­nych.

 

Pro­gramy, z jakich korzys­ta­ją uczniowie ze SPE oraz nauczy­ciele, to:

  1. Pomoce dydak­ty­czne lub narzędzia do ter­apii psy­choneu­ro­log­icznej dla uczniów z zaburzeni­a­mi uwa­gi i kon­cen­tracji (w tym: ADHD – Atten­tion Deficit Hyper­ac­tiv­i­ty Dis­or­der, ADD  –  Atten­tion  Deficit  Dis­or­der),  z niepełnosprawnoś­cią  intelek­tu­al­ną  oraz  dla uczniów z zaburzeni­a­mi pro­cesów uczenia się, w tym z dyslek­sją, dyskalkulią:
  • Pro­gram Matem­aty­ka 1 mTal­ent
  • Eduter­apeu­ti­ca Lux Dyslek­s­ja
  • Eduter­apeu­ti­ca SPE 1–3
  • Eduter­a­puti­ca SPE 4–8
  • mTal­en Potrafię. Obszar polonisty­czny
  • mTal­ent Potrafię. Obszar meta­maty­czny

 

  1. Pomoce dydak­ty­czne lub narzędzia do ter­apii pro­cesów komu­nikacji, w tym zaburzeń przetwarza­nia słu­chowego, dla uczniów z cen­tral­ny­mi zaburzeni­a­mi słuchu, sła­bosłyszą­cych, z zaburzeni­a­mi kon­cen­tracji i uwa­gi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem:
  • mTal­ent Autyzm Mowa czyn­na od słowa do zda­nia + mTal­ent Autyzm Mowa w kon­tekś­cie społecznym cz. 2
  • mTal­ent Per­cepc­ja wzrokowo-słu­chowa. Paki­et Ekstert
  • mTal­ent Autyzm
  • mTal­en Per­cepc­ja słu­chowa. Paki­et ekspert

 

  1. Pomoce dydak­ty­czne lub narzędzia do ter­apii dla uczniów mają­cych prob­le­my w edukacji szkol­nej z przy­czyn innych niż wymienione w cz. IV w pkt 1 do 4 z zaburzeni­a­mi wyma­ga­ją­cy­mi ter­apii logope­dy­cznej lub psy­cho­log­icznej
  • mTal­ent Zaję­cia logope­dy­czne dla młodzeiży
  • Eduter­apeu­ti­ca Lux Logo­pe­dia rozsz­er­zona.
  • Probe­my wychowaw­cze — paki­et

 

Pro­fesjon­alne pro­gramy mul­ti­me­di­alne wyko­rzysty­wane są pod­czas pra­cy indy­wid­u­al­nej jak i grupowej w trak­cie zajęć obow­iązkowych i dodatkowych, w których uczest­niczą uczniowie z SPE, w tym z niepełnosprawnoś­ci­a­mi.

Pro­gramy zaw­ier­a­ją ćwiczenia inter­ak­ty­wne wspo­ma­ga­jące rozwi­janie sprawnoś­ci komu­nika­cyjnej, poma­ga­ją jak rozpoz­nać prob­le­my emocjon­alne u uczniów, służą do rozwi­ja­nia umiejęt­noś­ci klasy­fikowa­nia, ćwiczenia per­cepcji wzrokowej, koor­dy­nacji wzrokowo-ruchowej oraz kon­cen­tracji uwa­gi. Służą również do naw­iąza­nia dobrych relacji i komu­nikacji między nauczy­cielem a uczniem z ASD, ułatwia­ją poko­nanie dys­tan­su fizy­cznego i poma­ga­ją w rozwi­ja­niu kom­pe­tencji społecznych u osób z zaburzeni­a­mi ze spek­trum autyz­mu.

Wspier­a­ją również uczniów w zrozu­mie­niu trud­nych dla nich zagad­nień oraz naby­wa­niu sprawnoś­ci w zakre­sie liczenia i myśle­nia matem­aty­cznego. Pro­gramy te służą indy­wid­u­al­iza­cji pra­cy z dzieć­mi ze spec­jal­ny­mi potrze­ba­mi roz­wo­jowy­mi i eduka­cyjny­mi. W sposób atrak­cyjny i mądry wspier­a­ją pro­fi­lak­tykę i ter­apię w wielu obszarach. Ksz­tał­tu­ją umiejęt­noś­ci kluc­zowe, rozwi­ja­ją emocjon­alne i społeczne sfery roz­wo­ju dziec­ka. Mobi­lizu­ją do pode­j­mowa­nia dzi­ałań mają­cych na celu pokony­wanie trud­noś­ci. Budu­ją motywację oraz wiarę we własne siły i możli­woś­ci. Rozwi­ja­ją zain­tere­sowa­nia i pogłębia moc­ne strony osobowoś­ci uczniów. Ułatwia­ją naw­iązy­wanie przy­jaznych relacji, dostar­cza­ją pozy­ty­wnych emocji i wzmoc­nień.

Pro­gramy wspier­a­ją wszech­stron­ny rozwój dziec­ka. Ćwiczenia opra­cow­ane dla uczniów akty­wiz­u­ją do akty­wnoś­ci ruchowych i do nau­ki. Oswa­ja­ją dzieci z narzędzi­a­mi mul­ti­me­di­al­ny­mi.

Dzię­ki wyko­rzys­ta­niu tych pro­gramów zaję­cia stały się bardziej atrak­cyjne i łatwiej przyswa­jalne. Pro­gramy wyko­rzysty­wane są pod­czas zajęć lek­cyjnych:

– funkcjonowanie oso­biste i społeczne,

– zaję­cia rozwi­ja­jące komu­nikację,

– zaję­cia rozwi­ja­jące kreaty­wność,

oraz dodatkowych:

– rewal­i­dac­ja,

– ter­apia logope­dy­cz­na,

– ter­apia behaw­io­ral­na.

 

Zas­tosowanie pro­gramów kom­put­erowych speł­nia wiele funkcji dydak­ty­cznych. Do najważniejszych zal­iczyć moż­na funkcję akty­wiz­u­ją­co-motywa­cyjną – kom­put­er wyzwala akty­wność ucz­nia oraz mobi­lizu­je go w dzi­ała­niu. Pra­ca na kom­put­erze i spec­jal­isty­czne ćwiczenia wyko­rzysty­wane pod­czas zajęć uspraw­ni­a­ją per­cepcję wzrokową, pełnią funkcję ćwiczeniową i ter­apeu­ty­czną – dzieci samodziel­nie, (lecz pod czu­jnym okiem nauczy­ciela ter­apeu­ty) wykonu­ją pro­ponowane zada­nia, co prowadzi do zni­welowa­nia defi­cytów w ćwic­zonym zakre­sie. Pro­gramy pozwala­ją na osią­ganie zamier­zonych celów dydak­ty­cznych i ter­apeu­ty­cznych pod­czas swois­tej „naukowej zabawy”.

Zakup lap­topów oraz spec­jal­isty­cznego opro­gramowa­nia poz­woli nauczy­cielom na prowadze­nie zajęć z wyko­rzys­taniem tech­nik i metod uczenia się na odległość w razie takiej potrze­by.

W dn. 03.03.2023 r., 06.03.2023 r. i 09.03.2023 r. odbyły się 3 spotka­nia otwarte dla nauczy­cieli doty­czące obsłu­gi lap­topów wyposażonych w metody­czne pro­fesjon­alne opro­gramowanie mul­ti­me­di­alne  w ramach międzyszkol­nej sieci współpra­cy nauczy­cieli.

 

Zagad­nienia omówione w ramach szkole­nia:

Ogólne infor­ma­c­je nt. lap­topów wyposażonych w metody­czne pro­fesjon­alne opro­gramowanie mul­ti­me­di­alne.

Pro­gramy, z jakich korzys­ta­ją uczniowie ze SPE oraz nauczy­ciele.

Zapoz­nanie z pro­gra­ma­mi dydak­ty­czny­mi wyko­rzysty­wany­mi pod­czas zajęć lek­cyjnych.

Pra­ca z kom­put­erem podłąc­zonym do mon­i­to­ra inter­ak­ty­wnego.

 

Zor­ga­ni­zowane zostały 4 lekc­je otwarte w ramach międzyszkol­nej sieci współpra­cy nauczy­cieli z wyko­rzys­taniem TIK:

SP4 – 03.03.2023 r.

Prowadzą­cy – p. Izabela Pogorzel­s­ka, ter­apia behaw­io­ral­na

Tem­at lekcji – Uspraw­ni­an­ie per­cepcji wzrokowej. Ćwicze­nie ori­en­tacji przestrzen­nej

SP5 – 06.03.2023 r.

Prowadzą­cy – p. Edy­ta Łukasiewicz, zaję­cia logope­dy­czne

Tem­at lekcji – Wesołe dźwię­ki- doskonale­nie per­cepcji słu­chowej za pomocą TIK z wyko­rzys­taniem pomo­cy mTal­ent (Kon­spekt zajęć E Łukasiewicz)

 SP5 – 13.03.2023 r.

Prowadzą­ca – p. Jolan­ta Romanik, zaję­cia rewal­i­da­cyjne

Tem­at – Uspraw­ni­an­ie koor­dy­nacji wzrokowo-ruchowej (Kon­spekt zajęć J Romanik)

SP4 – 14.03.2023 r.

Prowadzą­ca – p. Katarzy­na Bodak, ter­apia behaw­io­ral­na

Tem­at – Uważnie słucham – uspraw­ni­an­ie per­cepcji słu­chowej

 

 

 

„Akty­w­na Tabli­ca”

Rzą­dowy Pro­gram Rozwi­ja­nia Szkol­nej Infra­struk­tu­ry (2019)

Międzyszkol­na Sieć Współpra­cy Nauczy­cieli została zaw­iązana 07 sty­cz­nia 2019 r. Członka­mi sieci są dwie ostrołęck­ie szkoły pod­sta­wowe real­izu­jące Rzą­dowy Pro­gram „Akty­w­na Tabli­ca”.

Międzyszkol­ną Sieć tworzą:

Szkoła Pod­sta­wowa nr 4 w Ostrołęce
Szkoła Pod­sta­wowa nr 5 w Ostrołęce
Koor­dy­na­torzy dzi­ałań w zakre­sie zas­tosowa­nia TIK w ramach rzą­dowego pro­gra­mu Akty­w­na Tabli­ca:

– Krzysztof Bud­ny SP nr 4

– Adri­an Matłach SP nr 5

Ter­mi­narz spotkań koor­dy­na­torów szkół współpracu­ją­cych w ramach sieci:

31.10.2018 r. godz. 14.30      SP nr 5

10.12.2018 r. godz. 14.30      SP nr 5

01.03.2019 r. godz. 14.30      SP nr 4

22.05.2019 r. godz. 11.00      SP nr 4

Tem­aty­ka spotkań:

Omówie­nie postępów w real­iza­cji pro­gra­mu rzą­dowego „Akty­w­na tabli­ca”.
Omówie­nie spra­woz­da­nia pod­sumowu­jącego real­iza­cję pro­jek­tu „Akty­w­na tabli­ca”
Wymi­ana doświad­czeń i dzie­le­nie się spostrzeże­ni­a­mi na tem­at real­iza­cji pro­jek­tu.
Omówie­nie wpły­wu zas­tosowa­nia TIK w szkołach na pracę nauczy­cieli i uczniów.
Omówie­nie spostrzeżeń z u dzi­ału nauczy­cieli w lekc­jach otwartych orga­ni­zowanych w ramach współpra­cy ostrołęck­iej sieci szkół wyko­rzys­tu­ją­cych TIK w naucza­niu.
Nauczy­ciel­s­ki Zespół Samok­sz­tałce­niowy przy SP nr 5 w Ostrołęce:

Mon­i­tor inter­ak­ty­wny

Rusła­ta Tkaczuk — j. ang­iel­s­ki
Elż­bi­eta Ossows­ka — e. wczes­noszkol­na
Elż­bi­eta Staśkiewicz — infor­maty­ka
Jolan­ta Now­ic­ka — biolo­gia

Funkc­je wyko­rzysty­wane na lekc­jach:

Mon­i­tor inter­ak­ty­wny jest zamon­towany w kla­so­pra­cowni 24. Wyko­rzysty­wany jest pod­czas lekcji j. niemieck­iego oraz ang­iel­skiego. Na lekc­jach wyko­rzysty­wany jest do pro­jekcji filmów (Youtube, Net­flix). Nauczy­ciele uży­wa­ją go również, gdy pracu­ją na z lekcji z Multi­book­iem. Pod­czas zajęć pomoc­ny jest także, gdy korzys­tamy z różnych pro­gramów interaktywnych(Quizziz, Kahoot, Learningapps). Aby podać uczniom notat­ki wyko­rzys­tu­je się pro­gram Libre OFFiCE.

Mon­i­tor inter­ak­ty­wny zamon­towany w kla­so­pra­cowni numer 4 wyko­rzysty­wany jest pod­czas lekcji z edukacji wczes­noszkol­nej, języ­ka ang­iel­skiego oraz religii. Pod­czas lekcji są wyświ­et­lane filmy, piosen­ki (YouTube). Nauczy­ciele pracu­ją również w opar­ciu o multi­boo­ki (gry dydak­ty­czne, plan­sze inter­ak­ty­wne). W cza­sie lekcji pomoc­ny jest pod­czas korzys­ta­nia ze stron inter­ak­ty­wnych: www.matzoo.pl, www.matmag.pl, www.pisupisu, www.lulek.pl, www.ortografka.pl, www.krokotak.pl, Kahoot, Lesrningapps). Notat­ki zapisu­je­my na tabl­i­cy (po zmi­an­ie try­bu).

W dn. 04.03.2018 r., 06.03.2019 r. i 08.03.2019 r. odbyły się 3 spotka­nia otwarte dla nauczy­cieli doty­czące obsłu­gi mon­i­to­ra inter­ak­ty­wnego w ramach międzyszkol­nej sieci współpra­cy nauczy­cieli.

Zagad­nienia omówione w ramach szkole­nia:

Ogólne infor­ma­c­je nt. pra­cy z mon­i­torem inter­ak­ty­wnym.
Zapoz­nanie z pro­gra­ma­mi dydak­ty­czny­mi wyko­rzysty­wany­mi pod­czas zajęć lek­cyjnych.
Jak pra­cow­ać z mate­ri­ała­mi przy­go­towany­mi przez nauczy­ciela na Pen Dri­ve.
Pra­ca z kom­put­erem podłąc­zonym do mon­i­to­ra inter­ak­ty­wnego.
Pra­ca z przeglą­darką Inter­net zain­stalowaną fab­ryczne na mon­i­torze inter­ak­ty­wnym.
Zor­ga­ni­zowane zostały cztery lekc­je otwarte w ramach międzyszkol­nej sieci współpra­cy nauczy­cieli z wyko­rzys­taniem TIK:

SP4 – 12.02.2019 r.
Prowadzą­cy – p. Bar­bara Szczubełek, edukac­ja wczes­noszkol­na

Tem­at lekcji – W leśnej  pasiece

SP5 – 26.02.2019 r.
Prowadzą­cy – p. Elż­bi­eta Ossows­ka, edukac­ja wczes­noszkol­na

Tem­at lekcji – Literowe zagad­ki

SP4 – 12.03.2019 r.
Prowadzą­ca – p. Ane­ta Pogorzel­s­ka, język ang­iel­s­ki

Tem­at – There is a lake and a field. Opisy­wanie kra­jo­brazu przy uży­ciu struk­tu­ry there is/there are

SP5 – 26.03.2019 r.
Prowadzą­cy – Rusłana Tkaczuk, język ang­iel­s­ki

Tem­at lekcji – Describ­ing symp­toms, giv­ing advice. Opisy­wanie objawów, udzielanie rad- ćwiczenia w mówie­niu

aktywna, program, tablica

Nawigacja wpisu

Next: Google G Suite

Related Posts

Przyjaciel “Piątki”

21.06.202427.06.2024 Administrator SP5

RODO

16.02.202316.02.2023 Administrator SP5

O nas

16.02.202303.03.2023 Administrator SP5
Plan lekcji
Stołówka
Galeria
Przyjaciele "Piątki"
Deklaracja dostęności
Image
Image

 

Szkoła Pod­sta­wowa nr 5 im. Zofii Niedzi­ałkowskiej w Ostrołęce,
ul. gen. Józe­fa Hallera 12
07–410 Ostrołę­ka
sekretariat@sp5.ostroleka.edu.pl
0–29 764 45 40

 

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Zofii Niedziałkowskiej w Ostrołęce | Theme: BlockWP by Candid Themes.
Strona wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka) jedynie w celach statystycznych (anonimowych). Można zablokować zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki. akceptuję
polityka prywatności

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT